آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم در صدر برنامه های کانون 

آموزش مجازی تفسیر قرآن کریم در صدر برنامه های کانون 

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
رضا عیدی گفت: یکی از برنامه های مجازی در ماه رمضان، آموزش تفسیر روزانه یک جز از قرآن کریم است تا علاوه بر تلاوت یک جز، در معانی قرآن کریم نیز تدبر کنند.

«رضا عیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های مجازی در ماه رمضان، جزخوانی و آموزش تفسیر روزانه یک جز از قرآن کریم است تا علاوه بر تلاوت یک جز، در معانی قرآن کریم نیز تدبر کنند و همچنین در این گروه ها، صحت قرائت قرآن کریم نیز آموزش داده می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد کهنوج اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید شهداد نژاد متفاوت تر از ماه رمضان سال های گذشته در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این کانون فرهنگی هنری بیش از ۲۸۰ عضو دارد که در گروه های مجازی ساماندهی شده اند تا از این طریق از برنامه ها اطلاع یافته و در آن مشارکت داشته باشند.

عیدی عنوان کرد: از دیگر برنامه ها، برگزاری جلسه های مجازی جزخوانی قرآن کریم و همچنین جلسه ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) و به نیت رفع بلای کرونا، شفای کلیه بیماران کرونایی و سلامتی کادر درمان می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهداد نژاد ابراز کرد: در این طرح، به طور مثال ختم ۱۴ هزار صلوات در گروه ها اعلام می شود و اعضا به منظور مشارکت در این ختم، هر یک تعداد صلوات هایی که می توانند بفرستند را اعلام می کنند.

وی اظهار کرد: سال های گذشته افراد خَیر روستا در سحرهای لیالی قدر در مسجد محله اقدام به توزیع غذای گرم در بین مردم می کردند اما امسال با توجه به شیوع کرونا امکان بازگشایی مسجد و برگزاری مراسم قدر نیست بنابراین در حال رایزنی با این خیرین هستم تا غذای گرم پخت کرده و در بین نیازمندان روستا توزیع کنند.

عیدی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام ویژه ماه مبارک رمضان، شناسایی روزه اولی ها و اهدا جوایزی به آنها است و در همین راستا در گروه ها اعلام کرده ایم تا اسامی روزه اولی ها را برای ما بفرستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهداد نژاد تاکید کرد: این برنامه با هدف تشویق و ترغیب روزه اولی ها به انجام واجبات دینی و همچنین برای این که همواره خاطره خوشی از اولین باری که روزه گرفته اند در ذهن آنها نقش ببندد، اجرا می شود.

پایان پیام/ 586